Göz yaşı nasıl yazılır?

Dilimizde bu kelime bitişik bir şekilde “gözyaşı ” şeklinde yazılır . Bu kelimeyi “göz yaşı” şeklinde ayrı yazmak doğru değildir. Yazım yanlışı yapmamak için kelimeyi bitişik yazmak gerekir. Kelimenin yanlış yazılmasını önlemek için TDK yazım kılavuzundan yararlanabilirsiniz.

Read more

Her bir ayrı mı?

Türk Dil Kurumu (TDK) sitesinde bulunan sözlükten arama yapıldığında kelimenin, her bir şeklinde yazıldığı ortaya çıkıyor. Bazı örneklerde rastlanan “herbir” şeklindeki yazım ise imla hatasıdır. Türk Dil Kurumu’na göre kelimenin doğru yazımı “her bir “dir.

Read more